زندگی در جستجوی تغییر (1)

(نوشته شده در ۲4 آذر ۹۵)

.

پی‌نوشت. این مطلب، مقدمه و معرفی یک سری نوشته است. آنرا عمدا اینجا می‌نویسم تا متعهدتر شوم و ادامه‌اش بدهم.

یکبار در متمم، حمید طهماسبی نژاد عزیز در یکی از کامنت‌های خود نوشت:

۵ مورد است که اگر شما داشته باشید .. جزو رویا ها می شوید.

  • انجام مطالعه

  • خواندن زبان انگلیسی

  • رفتن به باشگاه

  • کسب درآمد مطلوب

  • صبح زود بیدار شدن

با حمید موافقم. شاید بشود نود درصد رویاها و فانتزی‌های ما را در ده پانزده مورد خلاصه کرد. با این حال خیلی از ما حرکت خیلی خوب و مفیدی برای دستیابی به این رویا ها انجام نمی‌دهیم.

اکثر ما انسان‌ها تغییر و تغییر کردن را دوست داریم. شاید دوست داشته باشیم برخی خصوصیات اخلاقی‌مان تغییر کند. یا شاید دوست داشته باشیم کارهایی بکنیم که تابحال انجام نداده‌ایم. یا کارهایی که ممکن است در کوتاه مدت نتیجه نداشته باشند، اما فکر می‌کنیم در بلند مدت نتیجه بخش خواهند بود.

از طرفی، فکر می‌کنم تغییر کردن راحت نیست. ما همچنان مطالعه نمی‌کنیم (یا کم مطالعه می‌کنیم)، زبان انگلیسی مان معمولی است، می‌خواهیم صبح ها زود تر بیدار شویم، اما نمی‌شود … و همچنان به عادات قبلی خود چسبیده‌ایم و تلاش‌هایمان برای تغییر، دوام چندانی پیدا نمی‌کنند.

چه می‌توان کرد؟

همانطور که در بالا گفتم، تغییر کردن، دغدغه‌ی افراد زیادی بوده و هست و به همین دلیل هم مطالب مفید خوبی در این زمینه در اینترنت وجود دارد.

–  یکی از بهترین منابع، گفته‌ها و نوشته‌های معلم عزیزم محمدرضا شعبانعلی است که با یک گوگل کردن ساده به انبوهی از این محتوا‌ها دسترسی خواهید داشت. او همچنین در کانال تلگرام فقط برای 30 روز، مطالب مفیدی را درباره تغییر و مدل ذهنی منتشر کرده است.

–  کتاب کلید را بزن (که اخیرا آن خوانده‌ام) هم ایده‌های خوبی برای به نتیجه رساندن تغییر دلخواه‌مان معرفی می‌کند.

من هم تصمیم گرفته‌ام در حد فهم خودم، مفاهیم، مصداق‌ها و مثال‌هایی که به تغییر کردن مربوط است را در طبقه‌بندی «سبک زندگی» و با برچسب «تغییر» بنویسم.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *