معرفی کتاب «دوباره فکر کن» در اسکایپ

معرفی کتاب دوباره فکر کن

بعد از دو باری که کتاب دوباره فکر کن را خوانده‌ام، فکر می‌کنم آن را بتوان از کاربردی‌ترین کتاب‌های با دغدغه مدل ذهنی طبقه‌بندی کرد. مفهوم اصلی کتاب نسبتا کلاسیک است؛ همان ماهیت فراموش کردن دانسته‌های قبلی، برای یادگیری چیزهای جدید‌. همان unlearn خودمان، که همواره پیش‌نیاز یادگیری شمرده می‌شود.

این دغدغه که با بیشتر شدن سرعت تغییر دنیا، خیلی از چیزهایی که از گذشته می‌دانیم، یا باور داریم، می‌تواند امروز درست و راهگشا نباشد.

هرچند این جمله نسبتا بدیهی بوده و محل سوال نیست، بازنگری در دانسته‌هایمان همچنان چالش‌برانگیز است.

به بیان ساده‌تر، با علم به اینکه می‌دانیم همواره به بازنگری نیاز داریم، هر روز به باورهای قبل می‌چسبیم. شاید آنها را جزیی از هویت خودمان می‌دانیم یا شاید به آنها بیش از حد تصور، عادت کرده‌ایم.

درباره کتاب حتما مفصل‌تر خواهم نوشت – اگر عمر و فرصتی باشد. اما این مطلب را نوشتم تا یک دورهمی دوستانه را به اطلاع برسانم.

دورهمی «معرفی کتاب دوباره فکر کن» به مرور کوتاه این کتاب و گپ‌وگفت درباره آن خواهد پرداخت.

در دقایق اولیه این رویداد با توضیح مختصری کتاب، از مواردی خواهم گفت که امیدوارم بتواند انگیزه‌هایی برای بازنگری درباره عقاید، باورها و افکار قدیمی‌مان ایجاد کند. در ادامه با مشارکت شرکت‌کنندگان، درباره موضوعات کتاب صحبت خواهیم کرد.

این رویداد آنلاین پنجشنبه 9 اردیبهشت به همت گروه تلگرامی سینرژی تاک برگزار می‌شود و ساعت برگزاری ۱۰ شب، احتمالا به مدت یک ساعت، در اسکایپ خواهد بود.

از طریق لینک زیر می‌توانید در گروه تلگرام عضو شوید (به دلیل ظرفیت محدود اسکایپ، لینک رویداد ۲۰ دقیقه قبل از شروع در این کانال قرار داده می‌شود).

لینک گروه تلگرام سینرژی تاک

پی‌نوشت یک. دو منبع که فکر می‌کنم می‌توانند دریچه خوبی برای آشنایی با این کتاب باشند.

اولی، ویدیو معرفی کتاب در برنامه «کتاب‌باز» شبکه نسیم است که آقای مجتبی شکوری در ۴۳ دقیقه داستان‌های جذابی از کتاب تعریف می‌کند (لینک اینستاگرام). و دوم، فایل pdf فصل اول کتاب است (اینجا). فکر می‌کنم خواندن این فایل حدود ۱ تا ۲ ساعت زمان نیاز داشته باشد و شناخت خوبی از فضای کتاب ایجاد می‌کند.

پی‌نوشت دو. لینک خرید کتاب از سایت نشر نوین (اینجا).

مطلب مرتبط: منابع تکمیلی ارایه کتاب دوباره فکر کن (+ فایل PDF)

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *