پروفایل حرفه ای توییتر | بازاریابی در توییتر (۲)

8 نکته برای ساختن اکانت حرفه ای توییتر برای کسب و کار

پیش‌نوشت. در مطلب قبلی درباره لزوم حضور کسب و کار در توییتر صحبت کرده و گفتم که به دلیل اهمیت توییتر، بودن یا نبودن در این شبکه اجتماعی برای کسب‌وکارها یک انتخاب نیست. آنچه لازم است به عنوان یک کسب‌وکار درباره آن تصمیم بگیریم، میزان فعالیت در توییتر است (اگر آن مطلب را نخواندید، بهتر هست قبل از ادامه نگاهی به آن بیاندازید، اینجا). در اینجا چند نکته مهم ایجاد یک پروفایل حرفه ای توییتر برای کسب و کار را با هم مرور می‌کنیم.

اگر شما از قبل اکانت توییتر داشته‌اید، احتمالا بخش زیادی از مطالبی که در ادامه می‌آید برای شما آشناست. اما همچنان پیشنهاد می‌کنم از روی عناوین سرتیترها بخوانید و اگر لازم بود، نکات هر سرتیتر را مرور کنید. گاهی ما نکاتی را به ظاهر ساده می‌بینیم، اما این موضوع از اهمیت آن نکته‌ها کم نمی‌کند.

چند قانون برای داشتن پروفایل حرفه ای توییتر

یکی از مهم‌ترین نکات حضور و فعالیت در توییتر این است که پروفایل کسب‌وکار در نگاه اول حرفه‌ای به نظر برسد. از آنجا که این نکات مهم اما نسبتا ساده هستند، بصورت چک لیست آنها را در یکجا ببینیم:

  • تصویر پروفایل مناسبی بگذارید. بسیاری از برندها از لوگو خود به عنوان تصویر پروفایل استفاده می‌کنند که اقدام مناسبی است. اگر لوگو شما شامل لوگوتایپ به همراه یک نشانه است، انتخاب نشانه معمولا جذاب‌تر است (ابعاد بهینه عکس پروفایل توییتر 400×400 pixels است).
  • تصویر هدر مناسبی بگذارید. از خلاقیت‌تان برای تصویر هدر استفاده کنید. یکی از بهترین انتخاب‌ها، عکسی است که ویژگی‌های شما یا کسب‌وکار شما را با استعاره و تشبیه بیان کند. یک انتخاب بد هم تصویری است که برای توییتر طراحی نشده و از جای نامناسبی توسط عکس پروفایل قطع شده باشد (ابعاد بهینه عکس هدر توییتر 1500×500 pixels است).
  • نام کاربری User name مناسبی انتخاب کنید. نام کاربری شما همان اسمی است که با @ مورد اشاره قرار می‌گیرد و یکتاست. اگر قبل از شما کسی چنین نامی را انتخاب کرده باشد، مجبور خواهید شد چیزی به آن اضافه کنید. پیشنهاد می‌کنم یک کلمه معنی دار به آن اضافه کنید. مثلا برای سرویس abc ، اینها می‌توانند مناسب باشند: OfficialABC یا GetABC یا ChooseABC یا … .
  • نام نمایشی Display name مناسبی انتخاب کنید. این اسم می‌تواند یکتا نباشد. همچنین می‌توانید آن را متناسب با شرایط روز جامعه یا کمپین‌های بازاریابی خود تغییر دهید. در شرایط عادی، نام برند بهترین انتخاب برای نام نمایشی است.
  • محتوای بایو را جدی بگیرید. از بخش بایو برای تاثیرگذاری بر افراد استفاده کنید. اگر هدف شما ارتباط‌گیری با افراد در توییتر است، اضافه کردن کمی رویاپردازی یا خلاقیت یا شاید طنز، می‌تواند تاثیر خوبی بر حس کاربران داشته باشد. هر چه می‌نویسید، یادتان باشد بدترین انتخاب برای بایو توییتر، نوشتن یک توضیح بی‌روح از کسب‌وکارتان هست.
  • لینک سایت خود را حتما اضافه کنید. یا لینک به یک صفحه خاص از سایت یا صفحه فرود مناسب.
  • لوکیشن خود را اضافه کنید؛ توییتر در یکی از مقاله‌های خود توصیه می‌کند که حتی اگر کاملا آنلاین هستید، اضافه کردن لوکیشن می‌تواند مفید باشد.
  • آخرین نکته اینکه: توییت پین شده مهم است. اولین محتوای جدی که کاربران بازدیدکننده از پروفایل‌تان آن را می‌خوانند، توییت پین شده است. پس آن را با هوشمندی انتخاب کنید. ترجیحا توییتی را انتخاب کنید که تعداد لایک آن نسبت به متوسط توییت‌هایتان بالاتر باشد.

بعد از خواندن این نکات، و قبل از اینکه بخواهید اکانت توییتر خود را حرفه‌ای تر کنید، عکس‌های زیر را ببینید. فکر می‌کنید کدام شرکت پروفایل توییتر بهتری دارد؟

مثالهای پروفایل حرفه ای توییتر - توییتر جاباما و توییتر آپارات

‌ ‌

منابع و لینک‌ها:

1- منبع اصلی این نوشته، بخشی از یک مطلب در سایت توییتر است: Getting started on Twitter.

2- در مطلبی از سایت نیما تودی مراحلی گام به گام برای ایجاد یک پروفایل حرفه ای توییتر توضیح داده شده که شاید نکته‌هایی از آن برای شما الهام‌بخش باشد: اینجا.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *